Wyszukiwarka usług, ofert oraz firm

Social media w e-commerce – wykorzystaj media społecznościowe

Jak wykorzystać social media w e-commerce?

Platformy społecznościowe są wielką korzyścią dla sklepów internetowych. Skracają drogę klienta do serwisu i są doskonałą reklamą marki. W mediach społecznościowych trzeba być bardzo oryginalnym i pomysłowym, aby zachęcić do siebie potencjalnych klientów i prześcignąć konkurencję. Żeby to osiągnąć należy przyjąć przemyślaną strategię. Social media to ogromny potencjał – dzięki nim Twoja marka ma szansę na rozwój i większe zyski.

Najpopularniejsze portale społecznościowe

Media społecznościowe to szeroka oferta różnych platform i portali. Niekiedy wystarczy wykorzystać jeden lub dwa serwisy social mediów, aby wznieść swój e-commerce na wyżyny. Zdarza się również, że branża, w której działamy wymaga on nas większego zaangażowania. Jakie media społecznościowe stanowią wartość dla rynku e-handlu?

Facebook

Mówiąc o platformach społecznościowych bez wątpienia większość z nas oczami wyobraźni widzi niebieskie tło i myśli „Facebook„! Jest to platforma, z której korzysta najwięcej użytkowników. Za pośrednictwem Facebooka można w szybkim czasie zwiększyć świadomość marki, dotrzeć do szerokiego grona klientów, generować ruch na sklepie i tworzyć kampanie reklamowe. Pod tym względem Facebook jest najlepiej rozwiniętą platformą w social mediach.

Instagram

Instagram należy do platform społecznościowych, które niewątpliwie przyczyniają się do rozwoju e-commercu. Posiada obszerną bazę aktywnych użytkowników, którzy codziennie szukają inspiracji, nowości i produktów. Jest to serwis typowo wizualny – oznacza to, że najważniejszą wartością dla odwiedzających jest tutaj zdjęcie lub film. Dobrze przedstawiony produkt ma szansę na wysokie zainteresowanie i sprzedaż. Tym bardziej, że na Instagramie możesz stworzyć sklep i oznaczać na zdjęciach swoje produkty.

YouTube

Wśród platform mediów społecznościowych nie mogło zabraknąć YouTube. To serwis wideo, który pozwala użytkownikom oglądać filmy, a także je przesyłać. Zachęcenie klientów do subskrypcji kanału jest bardzo cenne w branży e-commerce. Dzięki takiemu zabiegowi sklepy internetowe natychmiast mogą informować ich o nowym wideo, przedstawiającym np. poranną pielęgnację Twoimi kosmetykami czy trening za pomocą sprzedawanego przez Ciebie sprzętu. Możesz wymyślić, co tylko zechcesz!

Twitter

Twitter to jedna z pierwszych platform mediów społecznościowych. Sprzedawcom internetowym może pomóc w szukaniu potencjalnych klientów po hashtagach. Jednak najpopularniejszą formą reklamy na tym kanale jest tzw. tweetowanie na żywo. Co to oznacza dla Ciebie? Możesz spotkać się ze swoimi klientami w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązanie dla branży e-commerce przyczynia się do rozpowszechniania nowości, wymiany doświadczeń, a także poznania oczekiwań i potrzeb potencjalnego klienta. Live commerce jest teraz na czasie.

LinkedIn

LinkedIn jest uważany za biznesowy kanał mediów społecznościowych. To jeden z najlepszych serwisów do budowania relacji B2B ze swoimi partnerami i dostawcami. Mimo, że nie jest tak bardzo ukierunkowana sprzedażowo, jak Facebook czy Instagram, to biznes e-commerce może na nim wiele skorzystać. LinkedIn to znakomite narzędzie do przedstawienia swojej firmy i pracowników, jako ekspertów w branży. Buduje to świadome relacje, które możesz wykorzystać do zwiększenia rozpoznawalności marki.

Pinterest

Grupą Twoich docelowych odbiorców są kobiety? Mamy dla Ciebie doskonały serwis społecznościowy, dzięki któremu dotrzesz do wymarzonej persony. Pinterest to miejsce, w którym rodzą się decyzje zakupowe wielu Pań. To właśnie ta platforma zachęca je do szukania, planowania i kupowania w Internecie. Przedstawiając tam swoje produkty masz ogromne możliwości. Najbardziej popularnymi tematami są inspiracje ślubne, kulinarne i modowe. Jeśli prowadzisz biznes, w którejś z tych branży, to powinieneś pomyśleć o Pintereście.

Snapchat

Snapchat to w aplikacjach społecznościowych król przesyłania zdjęć i filmów, które można wyświetlić tylko raz. To platforma, dzięki której masz szansę dotrzeć do młodej grupy odbiorców – średni wiek użytkowników wynosi między 18 a 24 rokiem życia. To dobra strategia dla sklepów internetowych, które właśnie do młodzieży kierują swoje produkty. Tworzysz odjazdowe streetwearowe ubrania? A może sprzedajesz gadżety elektroniczne? Dobra reklama na Snapchacie może być dla Ciebie kluczem do sukcesu.

TikTok

TikTok to nowa i nie wszystkim znana platforma społecznościowa. Pozwala tworzyć 15-sekundowe wideo i udostępniać je innym. W gronie portali social media TikTok ma bardzo duży potencjał. Z powodzeniem można przyciągnąć do siebie młodsze pokolenia – szczególnie z generacji Z. Warto pomyśleć o tym już teraz, gdy TikTok nie jest jeszcze tak bardzo nasycony konkurencją. Da Ci to ogromną przewagę nad innymi markami.

Kontaktuj się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych

Media społecznościowe to komunikacja na zasadzie „jeden do wielu”. Wysyłanie przekazów do swoich potencjalnych klientów, to głos zachęcający do kontaktu i zakupów. Pamiętaj również, że sama publikacja posta, zdjęcia czy wideo nie wystarczy. Ważne jest także odpowiadanie na komentarze i prywatne wiadomości. Taka komunikacja tworzy silne więzi z klientami.

Zaistniej w mediach społecznościowych

Twórz atrakcyjne treści, dziel się swoimi zdjęciami – zaistniej w mediach społecznościowych! Prowadząc sklep internetowy warto wziąć pod uwagę promocję w social media. W portalach społecznościowych drzemie moc, którą Twój biznes może wydobyć. Pomyśl o tym!

Artykuł w kategoriach:

Baza wiedzy Marketing internetowy Obsługa klienta